Naprzeciw drogowym potrzebom powiatu gorlickiego

Z inicjatywy Poseł na Sejm RP Barbary Bartuś, w piątek 8 lutego 2019 roku, w Starostwie Powiatowym w Gorlicach, odbyło się spotkanie na temat poprawy dostępności komunikacyjnej powiatu gorlickiego.

Spotkanie, w którym wzięły udział osoby mające wpływ na zarządzanie wszystkimi kategoriami dróg w powiecie, miało mieć charakter roboczy i służyć wypracowaniu pożytecznych rozwiązań dla powiatu gorlickiego.

„Ideą naszego spotkania jest określenie potrzeb i szukanie rozwiązania problemów komunikacyjnych powiatu gorlickiego, nie tylko na obszarze powiatu, ale także w kontekście szybkiego dostępu do autostrady A4 i zwiększenia dostępności komunikacyjnej, zarówno dla mieszkańców powiatu, jak i turystów oraz przedsiębiorców” – mówiła Poseł Barbara Bartuś. 

Głównym organizatorem spotkania był Marszałek Województwa Małopolskiego Witold Kozłowski, a w spotkaniu udział też wzięli Wicemarszałek Małopolski Łukasz Smółka, Wicewojewoda Małopolski Zbigniew Starzec, Dyrektor Oddziału Generalnego Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie Tomasz Pałasiński, a także Jadwiga Wójtowicz i Patryk Wicher – Radni Sejmiku Województwa Małopolskiego, Dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie Marta Maj, Zastępca Dyrektora Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie Robert Górecki, Kierownik Rejonu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Tadeusz Pytko oraz Dyrektor Departamentu Funduszy Europejskich Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego Hubert Guz.

W spotkaniu uczestniczyli także gorliccy samorządowcy ze Starostą Marią Gubałą i Przewodniczącym Rady Powiatu Gorlickiego Mirosławem Walągiem na czele. Na spotkanie przyjechali też wszyscy Burmistrzowie i Wójtowie Powiatu.

Marszałek Witold Kozłowski wykazał dużą otwartość na szukanie rozwiązań problemów powiatu gorlickiego, zwłaszcza tych komunikacyjnych, a potwierdził to Wicemarszałek Łukasz Smółka oraz Wicewojewoda Zbigniew Starzec.

Poseł Barbara Bartuś jako niezwykle ważne i priorytetowe zadanie wskazała przebudowę i modernizację dróg wojewódzkich w kierunku autostrady A4, od Gorlic przez Zakliczyn, Wojnicz, bo to jest najczęściej wybierana trasa w stronę Krakowa. Wskazała też, że dużym utrudnieniem dla szybszego i bezpieczniejszego ruchu są serpentyny w Zborowicach na drodze wojewódzkiej nr 977 oraz fakt, że droga ta przebiega przez tereny z gęsta zabudową, co wymusza duże ograniczenia prędkości. Poruszyła także temat dużego natężenia ruchu w Gorlicach, szczególnie na rondzie „pod drukarnią” oraz na skrzyżowaniu na Zawodziu, podkreślając, że trzeba koniecznie i to szybko podjąć skuteczne działania, by usprawnić ruch samochodów w tych miejscach. Jako potrzebny, także ze względów bezpieczeństwa, wskazała potrzebę nowego, dodatkowego mostu w Gorlicach na rzece Ropie.  

Przedstawiciele Zarządu Dróg Wojewódzkich podsumowali zakończone inwestycje oraz mówili o planach na przyszłość. W 2019 roku ma to być: rozbudowa DW 977 zakładająca budowę mostu na potoku Sękowa, a także przebudowa przepustu w Małastowie. W dalszych planach jest m.in.: opracowanie koncepcji przebudowy DW 977 polegającej na m.in. rozbudowie skrzyżowań w Siedliskach, Łużnej, Gromniku, Bogoniowicach, Tarnowcu, Tuchowie i Ciężkowicach oraz budowie ścieżki rowerowej w Sękowej. 

Z kolei przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformowali, że sprawa pomysłu ronda na Zawodziu w Gorlicach jest im znana i prowadzone są już prace nad dwiema koncepcjami przebudowy skrzyżowania, uwzględniając budowę ronda 1- lub 2-pasowego

Naprzeciw drogowym potrzebom powiatu gorlickiego

 

 

 

.